Sunday, December 26, 2010

Kegelapan bukan kawan saya

Rasa macam pondan sebab umur 23 masih tidur dengan lampu terbuka. What the?

Resolusi 2011 adalah : Tidur dengan lampu tertutup 0_0 berjaya atau tidak. Tunggu result 1 haribulan nanti

Seriously. Sangat malu dengan budak-budak kecil yang tidur lampu tutup. I have no guts to do that. Kalau berani pun..mesti nak kena ada cahaya, seperti buka puntu bilik sikit at least nampak la ada bayang-bayang orang jalan kat luar tu adik atau siapa-siapa lah kan. Baru rasa secure sikit.

Ntah apa saya fikir kalau tidur lampu tutup. Bukan kerana hantu mak limah tapi kerana rasa seperti ada orang perhatikan saya dalam gelap.Cey stalker dalam gelap ke? Poyo lah kau ni Mahirah. Lepas tu belum pikir bawah katil lagi. Dah la bilik betul-betul opposite pokok paling besar kat taman ni. Selalu imagine macam-macam kat pokok tu.

Pernah cuba tidur tutup lampu beberapa kali. ( padahal sekali je kot.sepak karang) Cubaan pertama gagal.  Masa tu rasa cam tak bernafas. 2 jam tak dapat lelap. Kejap pusing kiri kejap pusing kanan. Gaya cam orang angau berangan jatuh cinta...menyusahkan betul. Bencilah dengan korang ni kenapa berani sangat..

Dah baca ayat-ayat suci yang power tu pun hati tak tenang lagi..kena juga on lampu.
If not, sampai esok pagi pun saya takkan dapat lelap. =_=' hambar nya saya ni.

Kau tutup lampu dan pejam je mata tu lah banyak songeh betul. No i won't..jangan harap. Unless ada seseorang teman saya. ^_^  since Abu ( binatang peliharaan,sila lihat entry lama) dah tak dibenarkan menginap di bilik ni sebab dituduh punca kutu berkeliaran jadi tiada siapa yang sudi teman. Takkan nak angkut mak masuk teman tidur sambil tepuk bagi lena kot?

credit yahoo image
Sapa tengok ceghita Monster Inc. Saya cam tu lah ibaratnya. Bezanya cerita tu comel dan lawak .Cerita saya horror dan tiada unsur kelakar lansung. Semuanya ketakutan. Creepy tau. Bukan hantu je terbayang..orang saiko pon saya terbayang juga macam cerita When a Stranger Calls. Rumah tu gelap tapi bila ada orang dia jadi terang. Tengok cepat! Uber cool sebab rumah dia hebat dan naik bulu roma sebab last-last baru tau ada orang saiko dalam rumah dia tu.

Kenapa FEAR FACTOR dah takde??? Macam pernah obses dengan cita tu suatu ketika dulu. When reality shows were so in. Apa daa takot gelap. Tak mencabar lansung kan. Loser. Mana tau dia campak kita kat tempat Mona Fandey ke. Ish takmo bayang takmo bayang

Ingat tak dulu dekat Astro Disney ada cerita Are u afraid of the dark, tukar channel lain sebab sentap tengok tajuk dia.

Kalau ada kawan sleepover tetiba datang keberanian. Terus auto off lampu bilik tidur. Wajib ada orang teman. Padahal kawan pun takot gelap jugak. ^_^

Pernah sekali blackout masa tu dalam bilik, terus cabut turun bawah terjerit-jerit. Sopan dan ayu masing-masing tak wujud lagi. Pegi lantak orang takut nih. Cuba bayang kalau sorang-sorang. Oh no. Akan ku start enjin kereta dan blah. *Tapi kalau dah takut confirm tak ingat letak kunci kete kat mana, rasa cam nak tampar diri sendiri* =_='


Dah... Jom "teman" masuk Fear Factor. .Kalau menang 20-80. Awak 20 saya 80.  Tu pun kalau ada yang team. Sorang-sorang confirm tak menang.

LOSER GILA +__+

No comments: