Tuesday, December 14, 2010

HIJAB now & forever

I know Hijab is a very sensitive issue especially in Malaysia because people tend to relate it with sincerety. Well..if you are a muslim, you have to agree with me that it's  an obligation from The Almighty to all muslimat.. i have worn hijab since 2 years ago..alhamdulillah..this is what i've chosen and i feel more protected than before..should have worn it since reached puberty but you know.. am not perfect either..that time i wasn't wise enough to think that it's an order instead i thought that it would be better if i worn it sincerely. I was totally wrong..

Dengar ye kawan-kawan,Ia WAJIB saya ulang, WAJIB dan tak perlu tunggu keikhlasan..sebab keikhlasan hanya milik Allah..and no one will ever know if you're sincere except your Creator. . .
Saya suka kaitkan kewajiban dengan solat sebab..itu kewajiban semua umat islam..tapi Hijab adalah kewajiban untuk muslimah.Sebabkan solat itu wajib, jadi perlukah tunggu ikhlas baru kita dibolehkan bersolat.Susah la macam tu.Saya pun tak tau saya ikhlas ke tak bila solat. . .Tuhan terima ke solat kita ni? Bukan keja kita nak tau terima ke tak, Just do it..insyaAllah lama kelamaan ia jadi routine, ikhlas akan datang dengan sendirinya...untuk orang yang istiqamah. Just pray for everyone..

Saya tak suka nak condemn orang or judge anybody sebab memang tak layak and tak ada kuasa nak menghukumi sesiapa.Islam itu mudah dan tak pernah memaksa. =) Saya bersyukur sangat Tuhan masih beri saya peluang untuk hidup dan pinjam sekejap semua pancaindera kurnianNya ini.

Jadi Kalau barang pinjaman ni..haruslah dipulangkan ..bila? Hanya Dia yang tahu..
So kalau kita pinjam barang orang, kita kena jaga elok-elok.protect it. =) nanti bila tiba masa untuk kita pulangkan (ajal) harap-harap time tu kita dah bersedia..sebab kalau ayat biasa yang kita dengar " tunggu bila dah tiba masanya"  tak nak la cakap ayat tu salah ke apa..tapi cuba kalau tukar sikit ayat tu macam ni.."InsyaAllah, sentiasa berdoa agar Allah bukakan hati ini untuk berubah and lembutkan hati ni " and at the same time u do what u say..

mintaklah petunjuk dariNya and don't stop praying..sebab Hidayah tu Mahal ..kalau kita nak beli benda mahal macam Iphone salu kena usaha sampai penat balik keja dah penat tak mandi pulak tu semata-mata untuk sebuah handphone. Kalau untuk material boleh kita usaha, why not untuk The One and Only, the reason we are here..Semoga kita semua selalu dalam PelindunganNya.

Hope that all my girls out there will know how beautiful you are when you're hijabbed.Ingat pakai tudung tak cantik ye..tengok mereka ni

AYU ANGGUN APE LAGI.
Malang sekali to all guys, they are taken and happily married. Gi pinang anak dara please

Wardina (google image)

Hana Tajima (fashion designer) google image

Datin Norjuma ( Tv personality) google image

Ha dah jangan ternganga.heip.bini orang okay.ni contoh saja. nak yang single gi cari sendiri.^__^

Kepada sesiapa yang nak tahu cara bertudung, cepat dan mudah tengok video from Hana Tajima.




 

 

 



isn't she pretty. =) nak scarf macam dia tu? mahal sikit la tapi worth it.. check it out at www.stylecovered.com

No comments: