kalau cakap pasal iklan di Malaysia, tak banyak yang based on religious aspects. Suma banyak pasal hiburan aje. Kalau nak jadikan cerita, tunggu raya or bulan puasa baru nak buat iklan yang ada mesej atau good example. Pastu kesedaran pon bermusim la. Sepatutnya jadikan iklan tu sebagai mesej for everyday life, lagi bagus kalau berunsur keislaman because what i can see Malaysia is an islamic country but actually not fully practices all aspects especially on electronic media such as tv programmes. Kenapa macam tu.. =( banyak pasal hiburan aja. Macam mana muslimin & muslimat and the next generation nak berkembang kalau media electronic tak siarkan program yang sepatutnya.
I think most of the tv programmes and Adverts byk tak appropriate.especially television swasta
Cubalah contohi iklan macam ni
Bagus kan, ni lah baru negara Islam =)
Tengok ni, kalau lah betul-betul ada lelaki macam ni
Harus Makan dengan adab, Kalau tak kenyang tu,
makan dengan syaitan rupanya.Nauzubillah,mintak dijauhkan
Rasa-rasa kan, bila Malaysia nak siarkan iklan macam ni..=)
Ye la, iklan simple..bukan nye perlu technology canggih-canggih..asalkan ada mesej pon dah Alhamdulillah. Kalau orang tengok hari-hari, insyaAllah akan start pelan-pelan, lama-lama ikutan, akhirnya amalan.
Kan ramai expertise dekat Malaysia ni. Is there anybody willing to take the chance and develop changes in Malaysia's advertising?
I'll be waiting..harap-harap ada lah dan kita tak terlambat.
I think most of the tv programmes and Adverts byk tak appropriate.especially television swasta
Cubalah contohi iklan macam ni
Bagus kan, ni lah baru negara Islam =)
Tengok ni, kalau lah betul-betul ada lelaki macam ni
Harus Makan dengan adab, Kalau tak kenyang tu,
makan dengan syaitan rupanya.Nauzubillah,mintak dijauhkan
Rasa-rasa kan, bila Malaysia nak siarkan iklan macam ni..=)
Ye la, iklan simple..bukan nye perlu technology canggih-canggih..asalkan ada mesej pon dah Alhamdulillah. Kalau orang tengok hari-hari, insyaAllah akan start pelan-pelan, lama-lama ikutan, akhirnya amalan.
Kan ramai expertise dekat Malaysia ni. Is there anybody willing to take the chance and develop changes in Malaysia's advertising?
I'll be waiting..harap-harap ada lah dan kita tak terlambat.
No comments:
Post a Comment